Obec je zriaďovateľom dvoch škôl, z ktorých má každá právnu subjektivitu. Obe školy sídlia v jednej budove. Môže obec žiadať na rekonštrukciu uvedenej budovy v rámci jednej žiadosti o NFP?
Podpora v rámci ROP je určená zariadeniam občianskej infraštruktúry, pričom z definície pojmu „zariadenie občianskej infraštruktúry“ uvedenej v Programovom manuáli ROP vyplýva, že zariadenie (v tomto prípade škola) predstavuje jednu právnickú osobu. Podmienky stanovené pre opatrenie 1.1 ROP sú dané schválenými programovými dokumentmi a súvisiacou schválenou riadiacou dokumentáciou. V tomto kontexte sú nastavené aj príslušné hodnotiace kritériá (napr. veľkosť jednej školy podľa počtu žiakov, finančná analýza projektu určená na základe hospodárenia jedného subjektu, smerné ukazovatele na jednu školu a pod.). Predovšetkým v súvislosti s kritériom minimálneho počtu žiakov 200 na jednu školu nie je prípustné obchádzať stratégiu ROP tým spôsobom, že v jednej žiadosti o NFP bude uvádzaný súčet počtu žiakov dvoch alebo viacerých škôl, aj keď majú spoločného zriaďovateľa. Samotný formulár žiadosti o NFP, ktorý je spoločný pre všetky operačné programy, ani neumožňuje uviesť v jednej žiadosti o NFP dva subjekty v pôsobnosti žiadateľa.
V prípade kedy užívajú jednu budovu vo vlastníctve zriaďovateľa dve školy (obe s právnou subjektivitou a spoločným
zriaďovateľom), je zo strany Riadiaceho orgánu pre ROP akceptovateľný nasledovný postup predloženia žiadosti o NFP:
- Žiadateľom je zriaďovateľ
- Vo formulári žiadosti o NFP sa v časti 4 uvedie jeden subjekt v pôsobnosti žiadateľa, t.j. jedna škola s právnou subjektivitou. Musí to byť škola, ktorá má k predmetnej budove vzťah:
a) právny – (vzťah medzi zriaďovateľom a organizáciou napr. zverenie budovy organizácii do správy alebo do užívania iným spôsobom)
b) účtovný – na základe určitého užívacieho práva má organizácia budovu v účtovníctve. - Vo formulári žiadosti sa druhý subjekt v pôsobnosti žiadateľa môže uviesť ako partner projektu (len ako informatívny údaj, pretože v zmysle Programového manuálu ROP by ako partner mohol byť uvedený len zriaďovateľ). Zároveň je ale v opise projektu možné pre informáciu uviesť údaje o partnerovi projektu (napr. aj počet žiakov druhej školy a pod.).
Z hľadiska nákladovej efektívnosti projektu by bolo z pohľadu žiadateľa v tomto prípade výhodnejšie, keby ako subjekt v pôsobnosti žiadateľa vystupoval ten subjekt v pôsobnosti žiadateľa, ktorý má väčší počet žiakov.
Iný prípad je, keď v jednej budove sídlia dve školy rôznych zriaďovateľov. V takom prípade pravdepodobne jedna zo škôl užíva budovu na základe nájomnej zmluvy za odplatu. Príjem z nájmu by bolo potrebné zohľadniť vo výpočte finančnej analýzy, ktorá určí výšku NFP.
Podpora viacerých zariadení (škôl s právnou subjektivitou) v rámci jednej žiadosti o NFP by mohla byť zo strany
kontrolných orgánov a orgánov auditu považovaná za obchádzanie stratégie ROP, a to najmä vo vzťahu k plneniu
kritérií nákladovej efektívnosti projektov.
Čítajte FOCUS ROP
V Myjave majú hasičov na pomoc v každej situácii
Hrdinovia z Nového Mesta nad Váhom
Cesty tretej triedy lákajú do Nových Sadov
Slovenské „turínske“ plátno v Hronskom Beňadiku priťahuje ľudí stáročia
Trenčianske hodiny bijú už veselšie
Knižná kultúra v Poprade žije naplno
Spišské Podhradie nežije v stredoveku
Konferencia ROP a OPBK zameraná na budúcnosť IROPu
Kvalitnejší život v levočskej Materskej škole
Na Základnej škole vo Svite svitá na lepšie časy
Európska posila pre dobrovoľníkov v Nálepkove
V Leviciach si už nikto nikomu nič nezávidí
Tatranská húževnatosť sa vo Veľkom Slavkove opláca
Krok za krokom vpred aj v Spišskom Štiavniku
Aj odvaha v Levoči potrebuje správne podmienky
Kto strávi na Bojníckom zámku hodinu - omladne vraj až o rok
V Novej Bystrici majú viac nových stavieb
V Leopoldove sa husi kúpu už len doma
Dary vedcov a dary Európy v Martine poučia aj budúcnosť
Z košických kasární pochoduje kultúra
Bojnícke vzťahy prinášajú atrakcie
Metro v Holíči je najstarším na svete
Miesto v srdci v Liptovskom Mikuláši
Kapušany pomáhajú hradu a tak aj občanom
Gbely chránia prírodu, ktorá ich rozvíja
Opustení ľudia našli v Santovke nový domov
Z Bruselu na návšteve slovenských projektov
Atraktívne Kúty chcú pritiahnuť deti
Utrápenú detskú dušu v škole v Hriňovej liečia láskavo
Zo Spišskej Belej je mestečko poučenia
Seňa ako európska dedina, ktorá je začiatkom vesmíru poznania
Z drogovej džungle kaštieľ, čo priťahuje (európsku) budúcnosť
Mamuty v Hajnačke lákajú Európu
Ako sa prebúdza do života zakliaty kaštieľ v Galante
Európske cesty nielen pre ľudí
Ako žiť sa učia v Revúcej od tých, čo Európu budovali
Často kladené otázky
Kliknutím na otázku zobrazíte jej detail.
- Je podmienkou, aby nehnuteľnosti, ktorých sa týka projektový zámer žiadateľa, boli vo výlučnom vlastníctve žiadateľa, alebo postačuje ako doklad dlhodobá nájomná zmluva?
- Je naša obec pólom rastu?
- Sú tzv. benchmarky záväzné?
- Nakoľko je možné meniť schválený projekt, resp. zohľadniť v rozpočte nárast cien za obdobie od podania predloženia žiadosti do realizácie?
- Je oprávnenou aktivitou kúpa budovy?